O nama

Udruga je osnovana u cilju promicanja, razvitka i unapređenja ugostiteljstva i konobarske struke.
Djelatnosti udruge su:

  • Razvoj i promicanje profesionalizacije u konobarskoj struci.
  • Stručno usavršavanje članova organizacijom seminara ili upućivanjem članova na razne oblike doškolovanja te proširivanje profesionalnih i tehničkih znanja članstva iz područja konobarske struke i ugostiteljstva.
  • Organizacija tematskih rasprava, predavanja i javnih tribina.
  • Organizacija revija i natjecanja u kojima će se vrednovati konobarske vještine, sposobnosti i inventivnost, a sve sa ciljem što bolje afirmacije konobarske struke u ugostiteljstvu i turizmu.
  • Jačanje suradnje sa srodnim organizacijama u Hrvatskoj i izvan nje.
  • Poticanje druženja i razvoj humanih i plemenitih odnosa među članstvom.

1. ZAŠTO BI SE BUDUĆI ČLAN UPISAO U UDRUGU? ODNOSNO ŠTO MI TO NUDIMO…

Prije svega, svi mi skupa se stavljamo u poziciju volontera. Zašto? Zato da bi svima nama koji živimo od tog posla bilo bolje sutra. Kako? Tako što vraćamo našu struku u prvobitan položaj, odnosno vraćamo je na mjesto koje joj pripada. A koje je to mjesto? Vraćanje struke na njeno pravo mjesto je… Da se prije svega prisjetimo povijesti… A ta naša, ne tako davna povijest nam govori da je zanimanje konobar bilo gospodin koji poslužuje gospodu. Kada izgovaramo tu čudnu, a tako zaboravljenu rečenicu moramo biti svjesni da je u tom vremenu struka bila u pravom smislu „struka“, što u današnje vrijeme i nije baš slučaj. Moramo sa iskrenom žalošću naglasiti da je ta struka o kojoj pričamo dostigla takve vrijednosti koje niti ovaj papir ne može podnijeti u pozitivnom smislu. Kako dalje nakon ovakve opservacije?! Prije svega, da se udružimo u Udrugu, mi istinski i znalački ljubitelji struke, i to iste te struke koja je svima dala puno u smislu životne egzistencije. Mišljenje proizlazi iz teze da bi našu struku cijenili svi ostali moramo ju najprije cijeniti i mi, koji od te struke živimo, svakodnevno raditi korektno, profesionalno, te s ljubavlju, i time vratiti našu profesiju na razinu na kojoj je bila i nekad.

2. DEFINICIJA POJMA KONOBAR?

Smatramo da je definicija širok pojam. Zašto? Upravo zato što je konobar koji govori nekoliko stranih jezika osoba koja ima komunikacijske, odnosno verbalne vještine koje se ističu u odnosu na druge struke. Moramo naglasiti da veliku ulogu u struci ima i ljudska psihologija, koja proizlazi iz radnog iskustva. Kod pojašnjenja značenja riječi konobar mora se staviti naglasak na sve složene poslove koje obavlja konobar, a to su: dekantiranja vrhunskih i skupih vina, filetiranja ribe koja se cijeni i njeguje, osobito u našim krajevima, flambiranja desertnih jela, davanje preporuka vezanih uz jela i vina, kuhanja zahtjevnih esperssa, te maštovitih koktela… Svi mi volimo doći u lokal gdje konobar kuha izvrsnu kavu, koja nam donosi neku vrstu užitka, ali tada ne razmišljamo kako bi bilo da te kave i tog konobara koji ju poslužuje nema, odnosno da nema te naše struke. Naše mišljenje je da je konobar, odnosno ugostiteljska struka nastala kako bi uveseljavala i zadovoljavala ljude kako bi se ljudi osjećali dobro i uživali u svom slobodnom vremenu, ispijajući kave, koktele, vina, te uživajući u hrani…

3. ZAŠTO JE STRUKA „PALA NA TAKO NISKE GRANE“?

Prije svega, naša struka je u velikoj mjeri nezaštićena. Zašto nezaštićena? Zato jer je to jedina struka gdje obrazovanje nije bitno. Kako nije bitno? Zato što je to jedina struka gdje se obrazovanje i iskustvo ne cijeni. Zašto se ne cijene? Zato jer u našu struku dolaze ljudi koji nisu iz struke, a to najviše iz potrebe za poslom, jer je to jedno od rijetkih područja u kojima se lako zaposliti, i to iz razloga što poslodavci zapošljavaju nekompetentne radnike, odnosno radnike bez iskustva kako bi ih platili što manje. Tu dolazimo do problema u kojem procesu su na gubitku, i gost, i poslodavac, i radnik. Poslodavac zato što je htio proći što jeftinije, gost koji ne dobiva uslugu kakvu zaslužuje, i na kraju radnik kojega poslodavac iscrpljuje tražeći od njega nešto za što on nije educiran i samim time nije kompetentan odraditi sve zadatke koje mu postavlja. Na taj način dolazimo do začaranog kruga… Nabrajati sve nedostatke toga mogli bi u nedogled, a upravo zato se pojavila grupa entuzijasta koja svoja znanja, iskustva i vještine želi podijeliti s ostalima i iskoristiti za boljitak ugostiteljske struke.

4. ZAŠTO SE POJAVILA GRUPA ENTUZIJASTA?

Upravo zato što im je jednostavno dosta gledati kako ugostiteljska struka tone sve dublje, a radnik, odnosno naš kolega se istovremeno podcjenjuje i ismijava do razine nečovječnosti. Entuzijazmom i volonterskim pristupom svi mi možemo postići bolje sutra, kako sebi, tako i svima onima koji žive i rade našu struku.

5. CIJENA RADA – ZNAČENJE?

Cijena rada bi trebala biti rezultat koji proizlazi iz iskustva, znanja, predanosti prema radu, te preuzimanju odgovornosti prema poslu. Međutim, često dolazi do razilaženja između poslodavaca i radnika vezano za plaće. Što se tiče radnika mišljenja smo on mora imati pravo naplatiti svoje iskustvo i znanje, jer se mora naglasiti da upravo iskustvo nosi određene benefite u poslu, što se pokazalo nebrojeno puta. Kod poslodavca je bitno da mu radnik može i želi preuzeti odgovornost u poslu. Do razilaženja dolazi zbog krivog omjera želja i zahtjeva koji se postavljaju. Da bi se uskladio i ujednačio omjer potreba je obostrana sinergija s ciljem postizanja što boljeg poslovnog uspjeha.

6. POSLOVNI USPJEH – ZNAČENJE?

Većina poslovnih uspjeha rezultat je truda radnika kojeg poslodavac cijeni i poslodavca koji ulaže svu svoju snagu da bi uspio, odnosno da bi njemu i svima oko njega bilo dobro. Kada pričamo o tome, pričamo o zajedničkoj energiji koja se mora uložiti da bi uspjeh bio potpun. Normalna i korektna komunikacija između radnika i poslodavca je utaban put koji vodi prema uspjehu. Za poslovnu organizaciji važni su međuljudski odnosi, koji su osnova uspješnog poslovanja.
Zaključno, za istaknuti je da problem vraćanja struke korijenima postoji i on je prisutan oko nas u svakodnevnim prilikama, a mi smo tu da se pozabavimo njime. Rješenje je da se suočimo i promijenimo, odnosno napravimo zaokret naše struke, koja je očito krenula u krivom smjeru. Kako, gdje, zašto? Obratite nam se s punim povjerenjem.

Davor Ervačanin
Predsjednik UPKH